Fredag

Idag var jag i Vällingby för tredje gången det här lovet på tre dagar med Jolla, Ellin och Lovisa. Så idag fick jag se insidan av nya K5 som invigdes igår och det var jättefint och stort. Så nu kan man ta bussen på 10 minuter och hitta de flesta affärerna man behöver. Eller ett par minuter med tunnelbanan från skolan på håltimmar och sådär. Perfekt.
Förövrigt gjorde jag och ellin bort oss ganska mycket för busschauffören påväg hem. Då vi alla fyra hade satt oss på plats och satt och väntade på att få åka så sprang en ensam tjej mot bussen och var en halv centimeter från att få stiga på när chauffören plötsligt stänger dörrarna och lämnar den stackars tjejen på trottoaren. Så först utbrister jag högt ``Neeeeee, vad taskigt`` och strax därefter hakar ellin på och säger samma sak högt ``Neeeee vaaad taskiiigt``. Precis när båda stämmorna tystnat kommer det till oss att vi faktiskt sitter på tredje raden av bussen och om inte busschauffören hade riktigt taskig hörsel hörde han nog oss ganska så tydlligt. Så vi satt där och skämdes och hoppades starkt att han inte fick för sig att bromsa bussen och kasta ut oss. Vi ville ju inte att samma sak som vid hemfärden från Jollas land skulle ske då chaffören fick ryck och hotade med att lämna av oss mitt på vägen av ingen speciell anledning. Men vi hade tur och kom hem helskinnade.
 
Nu ska jag möta tjejerna igen och hyra film som vi sedan ska titta på här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback