Söndag

Heej!
ÅÅh vilket härligt väder det är ute nu! Det är helt underbart ju.. Har tagit en paus från solandet ute på balkongen precis så att jag inte bränner mig. Tihi.

Vi firade Rebecca och Lovisa igår här och det var jättemysigt. Först åkte jag och Ellin för att möta Rebecca, som hade kört aerobics med sandra, i välligby. Där fixade vi lite grejer till lovisa, mycket fina grejer. Hrm.. Och där var vi ett bra tag och sedan åkte jag och ellin hem till henne, rebecca cyklade. Duktigt. Och på kvällen gick vi ner för att handla lite grejer till födelsedagsbarnen, som fyllde år för mer än en månad sen. Vi köpte ingredienser till den goda pastasalladen, med färskpasta (3 färger), fetaost, soltorkade tomater, parmaskinka, vitlöksklyftor, olivolja och lite annat. Till efterätt blev de glass med märänger och riven toblerone, då tårtbottnarna var slut. Sedan vandade vi hem och började fixa iordning med ballonger och såna där som man blåser i så kommer det ljud, och såna där som man blåser i så blir de långa och som man brukar ha på bordet. Det vart jättefint iallafall. Sen kom Jolla och då fick äntligen Rebecca tillåtelse att komma över och även lovisa kom som hade jobbat ganska sent. Då åt vi nästan direkt och satt och pratade läänge. Sedan var det maränsvichen med ljus och sjungande.. och presentöppning. Hehe. Båda vart iallafall mycket nöjda (?). Sen satt vi och pratade mer och musiken drogs igång. På natten gick vi en liten promenad och slocknade nädtan direkt när vi kom hem. I morse skulle jag och ellin på lagfoto så vi gick upp vid nio, och jolla skulle jobba. Fotot gick bra och ganska snabbt. När vi kom hem igen hade lovisa och rebecca varit så gulliga och gått ner till affären och handlat gott bröd från baggeriet, ananas och ägg och fixat iordning. Gullungar. Så då gick vi ut på balkongen och fikade lite. Men sen var damerna tvungna att gå hem och nu har jag som sagt suttit på balkongen och tagit det lugnt, och läst lite om EU. Men nu ska jag fixa lite glass och sätta mig och sola igen.

Tjingeling.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback