Torsdag

Idag vid fyra anlände vi i växjsö och belamrade hela bror lilla lya. Hans boende är ungefär lika stort som ett hotellrum och vår packning utgör nu cirka hälften av detta utrymme. Men det är väldigt mysigt både inne och ute. Alla studenter bor ungefär på samma ställe och då blir ju allt så mycket mer spontant och man kommer närmare varandra än om man bor i t ex stockholm och pluggar och alla studenter bor utspritt över hela stan och utanför.
När jag börjar plugga någon gång efter gymnasiet vill jag ha det på samma sätt och bo någonstans långt hemifån i en sudentstad.
Iallafall, efter att vi spenderat en tid här ``hemma`` åkte vi en tur med bilen för att kolla runt lite i omgvningen och även köpa lite småsaker på ICA.
Så när vi var påväg in bredde sig plötsligt en hop av en folkmasa framför oss. Det var en massa suportrar som tågade genom viksjö för att se en match som pågick. Jag blev lite paff, trodde inte att det fanns så mycket människor i hela småland. Men tydligen hade jag fel.
Sen åke vi till vårt mål ICA där vi handlade lite mer än vad vi tänkt, cirka tre gånger mer. Men så blr det ju alltid. Right? Jag lyckades även få med mig ett par tidningar, så jag blev nöjd. Det är så roligt att bläddra igenom nöjestidningar speciellt innan sommaren när de brukar ha reportage och skriver om olika resemål och nöje under sommaren, då längtan alltid blir ännu större. Även en massa tips och idéer om sommarmodet och bikinisar et c ä alltd skoj.

Ja nu känns det som att jag kom av mig lite i mitt inlägg om växsjö. Men när jag ändå är inne på sommaren kan jag meddela att det om några dagar bara är en månad kvar tills jag, lovisa, stina och ellinor åker tll malta. EN MÅNAD. Det är ju nästan ingenting. Börjar få lite panik över detta och allt jag måste köpa och fixa innan. Och om nästan två veckor sätts betygen. Det är nästintill klart med allt jobbigt den här termminen. Typ bara en no-ppgift kvar nu.
Men sen börjas gymnasiet och då är det bara att starta om på nytt. Både skönt och jobbigt faktiskt. Men jaja först är det ett ´´långt´´ och härligt sommarlov som ligger framför oss. Skööööönt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback