Tisdag

Idag hade vi dansdag. Hundra små barn sprang omkring där på ``scenen`` och körde polka, fågeldansen, huvud-axlar-knä- & tå och alla de andra danserna som hör till. Även de äldre eleverna behövde genomlida en stund framför all. Vår grupp var sist ut. Hehe säger jag bara.

Sen hade vi no-genomgång. Det här området känns så onödigt egentligen. Varför ska jag veta vad elektrolys och rostskydd är? Men såhär brukar det väl kännas inför alla prov som har med no att göra.

På svenskan gjorde vi i princip ingenting, förutom att vi tjejer bestämde skoltröjor. Eftersom vår klass inte kan komma överens fick det bli så.

Sen hade vi lunch och so. Under hela den lektionen satt vi och funderade igenom hur vi ska göra med malta-resan, det kan jag komma tillbaka till någon annan gång.

Sen var den skoldagen slut. Ikväll var det träning. När jag kom ut genom dörren möttes jag utav doften av sommarregn och nyklippt gräs (det sista kanske jag inbilade mig). Men nu känns verkligen sommaren inom räckhåll och om mindre än en månad sätts betygen. När no- provet i elektrokemi på torsdag är över känns det som att allt sånt där jobbigt är avklarat för den här terminen.
Det är inte helt sant,
men nästan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback