fredag!

Åter igen var det härliga och underbara fredag.
Dagen började som vanligt med matte där vi fick öva på tidigare nationella prov, sedan tog vi en skön rast ute i solen där vi passade på att fota eftersom jolla och ellinor tagit med sina kameror. Därefter var det dags för EA där vi hämtade en data och lyssnade på musik och kollade på filmer på toutube d.v.s mc-fastfood rappen, idol (frankrike) och pojkarnas böghög i biblioteket- där den sura bibliotikarien blir galen.

För första gången sedan vi började i åttan slapp vi äntligen springa till stressade pelles nutidskrysset eftersom vi fick sluta tidigare från lektionen innan. Det var skönt!
Paws fyraåriga son olle hade fått följa med till skolan och hans bil eller vad det var (inte skopis & gråvis iallafall) samt någor rund figur fick vara med också. Han var såklart väldigt blyg men inledde sedan en konversation med ellinor om sin imponerande leksak, fast pelle tystade honom och olle återgick sedan till att bli sin fars bihang. 

Till lunch var det typ järpar med ofärdig klyftpotatis till, det var halvgott. Jag, ellinor, rebecca och johanna gick sedan ut och tog kort till vårat bildarbete. Det vart jag som blev fotad samtidig som jag pussade och omfamnade ett träd.
Detta resulterade jag hade barksmak munnen resten av dagen.

På bilden fick vi kolla på en film om design där en irriterande människa deltog, jaja behöver inte gå in djupare på det.

Jag och ellinor slapp städningen en en gång eftersom vi var upptagna med att skära i  vårt bildmaterial. Sedan kom vi läggligt till nästan slutet av städningen, men eftersom alla trasor var upptagna kunde vi ju inte torka. Vad synd. Även lille Olle hjälpte till men när han tyckte han gjort sitt var jag tvungen att ta trasan och hjälpa till. Men efter ett litet tag orkade jag inte och frågade om inte han ville fortsätta lite till. Men så tyckte inte norman att man fick göra och olle berättade istället om hur duktig hans storebror emil är på att städa. Honom tycker jag pelle ska ta med sig tills nästa städning!

Så. Nu tycker jag att jag har gjort en utförlig beskrivning över städningen och dagen. Så nu ska ingen klaga.

Trevlig helg!     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback