Back on track!

Hejsan!

Ja då kanske ni undrar varför ja inte skrivit här på typ två veckor. Den enkla förklaringen är att jag helt enkelt glömde bort lösenordet. Så kan de gå..

Men, nu är jag iallafall tillbaka till numera våriga Sverige.

Det var super i Mallorca och mycket varmare än det var i här hemma vid den tiden. Iochförsig gick en del mallorcaner (eller vad de heter) runt i tjocka jackor och kängor, men sen är dom ju bortskämda med värmen.

Första dan där skjutsade Monica runt oss så vi fick se en del av ön och jag blev alldeles spattig över att slippa det grå vädret och slasket. I en av byarna som vi stannade vid åt vi den typiska spanska rätten paella, vilket fick mig att känna mig riktigt spansk. 

På kvällen skulle vi hyra film vilket jag tycker alltid är väldigt svårt eftersom jag lider av beslutsångest. Men nu var det ännu svårare, då vi skulle hitta en engelsk film med svensk text och typ 90% är dubbade där. De två enda filmerna vi hittade var familjefilmer om hundar som blev människor. Så det fick bli en av dem som handlade om en jobbtokig pappa som råkade få i sig en spruta så han då och då förvandlades till en hund. Intressant.
Jaja, Nog om filmhyrningen!

De andra dagarna spenderade vi genom att vara på stranden, bara ta det lungt och åka in till palma där vi ägnade oss en del åt shopping. Jag hann iallafall konstatera att det är en väldigt fin och charmig stad.

Det va ganska deppigt när det var dags att åka hem igen, speciellt när man möttes av ett kallt, och ruggigt Sverige.
Men nu börjar det likna vår här också så jag klagar absolut inte.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Ni hade ingen fundering på att endast hyra en engelsk film utan svensk text?? då hade ni kanske sluppit hundfilmerna :p

Postat av: Ellinor

hon är sjuk, och inte ens då uppdaterar hon sin blogg ;)

2007-03-20 @ 16:37:52
URL: http://drelly.blogg.se
Postat av: lisa

ellior:haha.. joo.. men mor e inte så haj på engelska :P

jo.. nu håller jag faktist på att skriva.. ;)

2007-03-22 @ 12:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback