Söndag

I torsdags hade vi avslutningsmiddag i skolan och den var jättetrevlig. Innan middan vandrade jag iväg till ellinor där vi gjorde oss  iordning me kläder och hår. Lovisa var förste lockaren och klagade lite då hon i någon timme (eller två) blev påtvingad att fixa min och ellys frillor. Men tack lovisa.
Sen vid sju fick vi skjuts av ellinors bror till skolan där vi mötte rebecca och johanna. De närmsta 20 minutrarna gick åt till att rebeccas mor fick ta en väldigt massa bilder på oss.
Sen när vi kom fram till skolan hann vi inte med fördrinken riktigt utan blev nästan direkt visade till borden. Alla var jättefina i sina kläder och skön stämning. Jag tyckte vårt bord verkade ha trevligt under hela middan och jag är nöjd med bordsplaceringen.
Efter en trerätters inkluxive några tal och bildvisning vare dags för dans i matsalen. En dj var inhyrd och tur var det. Han var duktig och nästan alla dansade. Även lärarna. Fast inte Pelle Wikingsson. Aldrig Pelle Wikingsson. Inte ens när han blev inburen av ett antal människor och när folk försökte röra armarna åt honom. Inte ens då.
Det var synd. Men hade inte riktigt förväntat mig något annat. Per anders dansar helt enkelt inte.

Iallafall. Sen när klockan var runt elva började de flesta röra på sig, en del gick hem, men de flesta skulle senare vidare till lövsta, även vi. Fast inte stackars rebecca som hade höftproblem och gick hem efter middan. Stackars lilla rebecca!! :(

Men jag, ellin, lovisa, jolla, mellinda, stina och nicole gick tillsammans ner till lövsta efter att ha varit och bytt om. Fast bror skjutsade en bit. Där nere var det ganska mycket människor. En del hade slagit upp tält och en brasa var tänd. Det var iallafall trevligt och vi gick hem runt halv tre och sov hos lovisa.

På fredan var det fotbollsdag och alla var typ helt döda. Men vår klass vann iallafall en match och förlorade en. Sen badade vi.

Igår spelade vi match mot skå och vann! Det var riktigt skönt och nu ligger vi i topp i serien.
På kvällen blev jag, stina, ellinor och signe hembjudna till annicka för middag. Hon och fanny var väldigt ambitiösa när de lagade maten och det var jättegott. Josefin och sandra var där, och även sofia och sophie ett tag. 
Det var väldigt trevligt.

Idag har jag, stina, lovisa och melinda vart i stan och shoppat. Det var lite varmt men jag hittade iallafall ganska mycket. Så jag är nöjd.   

Förresten har regnet och åskan slagit till här nu som bara den. Den kom väldigt oväntat Men en åskskur är nog precis vad som behövs just nu i torkan. Och nu luktar det sommarregn i hela huset. Mmm..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback