Fredag

Just nu är jag klasslös, eller skollös. Så om någon fragade nu vilken skola jag går i skulle jag inte kunna svara. Det är första gången på 10 år som detta inträffat. Det känns lite småskumt men ändå lite skönt. Jag har altså ingen bindelse till någon skola och har dessutom inte längre någon skolplikt. Det innebär ju att jag nu får göra vad jag vill på dagarna och kan börja jobba eller vad som helst. Det betyder inte att jag kommer sluta att gå i skolan men jag har iallafall den möjligheten rent lagligt.

I tisdags var det skolavslutning och många tårar fälldes från många personer. Det var sorgligt att säga hejdå till folk man kanske aldrig kommer få träffas igen. 
Men det var en bra avslutning och vädret var helt okej. Några hade haft kul och lagt flaggstången på taket vilket rektorn tog upp och ansåg som inte alls roligt. Det var lite kul.
Efter skolavslutningen åkte jag, melli, lovisa, elly och dahl till riddersvik där vi åt, lyssnade på musik och ja, umgicks. 
Sen gick alla hem till var och en för att sedan träffas hos mig på kvällen. Där var vi en stund innan vi gick mot riddersvik där massor av före detta nior var samlade. Det var trevligt och det var kul att träffa folk som man inte hade hunnit sagt hejdå till under dagen. Svenska kyrkan svassade förbi också och delade ut bullar och daim. Jag fick den sista daimen så jag var nöjd.

I onsdags kväll såg vi pirates of the carribean 3, vilken var den sista av filmerna. Den var bra och vi hade kul. Men det var riktigt kallt inne i sallongen och när man såg snö och kyla på skärmen blev ju inte saken bättre. Speciellt inte när en männska skulle sära på stortån och pektån och stortån trilla av pga kyla. Men mina tår höll sig kvar på fötterna under hela filmens gång och det var ju skönt.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

haha ja, tur det. dina tår är ju så sär som de e :p

Postat av: Rebecca

Johanna tror jag minnsan var med också...

2007-06-16 @ 12:56:22
URL: http://livligt.blogg.se
Postat av: lisa

oj jävlar! sorry johanna!! ja skyller på att de va för att hon inte var me från början!

2007-06-16 @ 17:09:40
URL: http://laaajs.blogg.se
Postat av: Rebecca

Haha Lisa är klasslös ^^

2007-06-17 @ 17:58:02
URL: http://livligt.blogg.se
Postat av: lisa

jaja, jag kom det.. ;)
varför visste jag att rebecca skulle kommentera det?

2007-06-19 @ 13:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback