Lucia

Nu är snart lucia över och det har varit väldigt mysigt. Fast början var mindre bra, då man var tvungen att hasa sig upp vid halv sju på morgonen. Utvilad var man med andra ord inte. Speciellt inte eftersom vi somnade vid två, tre-tiden och sömntimmarna blev altså cirka fyra. Dessutom hade Cassandra legat och kastat godsedjur på oss under natten. Stackars johanna som har lite kattfobi trodde att det var annas ena katt (som förövrigt hade tratt på sig, precis som annas andra katt) som attackerade henne och fick hjärtklappning varje gång.
Vi hade ju som sagt lussevak o tänkte baka lite pepparkakor och lussebullar, men det blev inte riktigt så. Istället kollade vi på runt på youtube samt på High School Musical m.m.

Imorse när vi åkte t-banan i mörkret såg vi att de hade placerat marsaler i varje rondell och när vi gick till skolan var det ljusbelyst överallt. Därinne sedan var hela skolan nedsläckt och den var helt tyst när luciatåget kom. De var jätteduktiga och jag fick världens julstämning. sedan var det lussefika och sedan samhälle.

Efter lunch var det dags för curare, och vi bytte om och satte på våra julklappar. I hela gympasalarna kryllade det av människor klädda i allt möjligt. Det äckligaste måste jag nog säga var Blackebergs pizza och kebabgrupp där en utav dem var utklädd till kebab och hade en massa kebebbitar fasthäftade och snörda över hela kroppen. Hehe.

Men vi vann iallafall två av fyra matcher trots att våra rörelser blev något förhindrade genom de stora kartongerna vi hade fastknutna runt magarna. Jag är stolt.

Lucian hade ju varit ännu bättre om jag hade hunnit hem till Jolla sedan där de andra var. Men jag behövde verkligen plugga och var trött som en gris och har faktiskt sovit ett tag när jag kom hem. Och nu är det bums isäng igen så jag kan ta ikapp de timmars sömn jag missat inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback