Lördag

Okej, jag skriver lite då, eftersom det är första december idag. Jag har ju inte skrivit något om Kanarieöarna och det känns lite fult att skriva om det såhär ungefär en månad efter att jag kommit hem. Men det var iallafall jätte skönt och det var sol varje dag. Även om en del moln kom fram emellanåt. Men vi tog det lugnt; d.v.s solade, badade i poolen (havet en gång), åt god mat, spelade kort etc. Men det var sammanfattningsvis en mycket efterlängtad vecka.

Nu är det altså tjugofyra dagar kvar till julafton och ungefär en månad kvar till nyår. Men när jag tittar ut genom fönstret får jag inte direkt julkänsla. Det spöregnar ute och inte en glimt snö kan jag se. Fast det är iochförsig inte speciellt överraskande.

Tyvärr har jag dragit på mig en förkylning även om jag är på bättringsväg har och ska jag bara vara inne i helgen så jag blir frisk. Dessutom har vi tre prov  nästa vecka i samhälle, engelska och företagsekonomi. Eller i engelskan ska vi läsa någon text och svara på frågor, så den kan man inte förbereda sig till. Men veckan efter har vi dessutom spanska prov på måndagen och naturkunskaps inlämning på fredagen. Kul att de lägger allt jobbigt i slutet av terminen.

Om tjugo minuter är det repris på julkalendern ``En riktig jul`` där b.l.a. Allan Svensson (från Svensson Svensson) är tomte. Hoppas bara att julkalendern iår är bättre än vad de senaste varit. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback