Fredag

Sitter och kollar på ensam hemma med bror och äter godis. Nu kan jag äntligen bara slappna av eftersom det var julavslutning och altså ingen skola på ungefär  två veckor. För kort men underbart.

Igår var jag och ellin på jollas och lovisas avslutning då de båda skulle uppträda och vi var mycket spända. Lovisa sjöng ``Hallelujah`` och det var helt underbart fint. Alla blev helt tysta och hon var superduktig. Lite senare var det Jollas tur för hennes att visa sin stora talang. Hon spelade en deppig tant som grät och hade två repliker ``Är det här ni sitter?`` och ``ööääh`` när någon satte sig på henne. Tårarna sprutade av stolthet och hon var enormt duktig.

Efteråt åkte vi hem och sedan till Lovisa där vi hade för fjärde året lilljul. Nu har vi varit hos alla förutom mig (det blir nästa år). Det är helt sjukt att det gått så snabbt...

Men där lagade vi julbord (jag kom sent, så jag deltog inte så mycket måste jag erkänna), bytte julklappar, gav varandra överraskningar, lyssnade på julmusik, gav våra bidrag till ålmanackan 2008. Men det blev lite misslyckat där eftersom både jag och Rebecca hade fått för oss att göra augusti så juni blev bortglömt. Men det får vi fixa senare. 

Idag åkte vi till Blackeberg där jag och ellin hade avslutning. Lovisa och Rebecca följde med, men Jolla behövde fixa lite saker. När vi kom till skolan var en av mina lärare inne i en ståupp-grej- han var tydligen tomte. Sen var det några som sjöng, Carlos(mattans) blev hedrad för sin snodda mobil, rektorn höll tal och till sist var det långdans då hela skolan fattade händer och dansade (sprang) genom hela skolan och avslutade med raketen.

Efter avslutningen åkte jag,Ellin och Lovisa in till stan där vi träffade Stina då vi skulle fixa pilgrimgrejen, som vi vann i sommras med ``Buggs on the road``-kortet. Jag och Melinda hade bestämt oss för vilka smycken vi skulle ha i onsdags men idag bestämde sig Lovisa och Stina och vi köpte dem äntligen.

Det hör blev ett långt och tråkigt inlägg, men det är mest för att jag ska komma ihåg vilka dagar jag gjort vad.
Men nu ska jag gå och vara social med familjen och titta på ``Bruce den allsmäktige``.

På måndag är det julafton och jag måste hinna få julkänsla. Imorgon ska jag göra något riktigt juligt hade jag tänkt.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback