Måndag!

Första dan i skolan på mer än en vecka var väldigt lugn. Dagen började med mentorsamling som, som vanligt, var väldigt lugn och ungefär det ända vi gjorde var att sitta och snacka och lyssna på Paw (vår lärare) som satt och jävlades med alla. Därefter var det matte där vi övade på nationella proven, som vi har på torsdag (inte på onsdag som jag trodde, sköönt). Sen var det EA (eget arbete) som jag, ellin, Rebecca och jolla spenderade med att fixa med våra bildarbeten nere i bildsalen. En del suddkrig och klotter på tavlan förekom. 
Sedan var slöjd det enda som var kvar innan lunch och det var väldigt underhållande att sitta och kolla på Bob (en lärare) som försökte klura ut vad en spolkapsel var och hur man drog upp maskinen, hur man satte på den och hur man fick ner pressarfoten. Han var inte så erfaren med andra ord.
Vi fick sluta från lektionen tidigare eftersom vi resten av dagen skulle ägna oss åt dansrepetion i gympasalen inför dans i blå hallen imorgon. Lunchen bestod av något skumma köttbullar och potatismos samt slemmiga korvar som jag inte ens vågade smaka på.
Men sen var det som sagt dans där vi gick igenom danser som bugg, foxtrot och vals. Bland det roligaste den ``lektionen`` var nog lantz min när james (gympalärare och spelare i curlingslandslaget btw) hjälpe genom att dansa med honom bakifrån samtidigt som lantz dansade med ellinor.
Okej, det kanske inte låter speciellt kul men det variallafall väldigt roligt. 

Dagen var iallafall en väldigt skön skolstart efter lovet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback